SEO trends i 2019 er både gamle kendinge og nyere elementer.
Hvad skal der så til for at begejstre Google og få bedre placeringer i søgemaskinerne?
Ifølge eksperterne (eksempelvis SEO-guruen Neil Patel) skal vi i 2019 især have fokus på nedenstående søgemaskineoptimerende elementer på hjemmesiden og webshoppen.
Optimer din hjemmeside eller webshop med de søgeord dine kunder søger efter. Det er nok logik, men er du nybegynder, så er det helt klart her, du skal starte.
Hvis du står med et søgeord (et produkt eller en serviceydelse), der har stor konkurrence, så gå efter de længere søgesætninger (se hvordan du kan gøre her: longtail-søgefraser).
Nok lettere sagt end gjort.
Næsten alle virksomheder har fået øjnene op for SEO, så nu er det i stedet vigtigt, at du skiller dig lidt ud.
Det kan du eksempelvis gøre med video, animerede infografikker og interessant indhold (eksempelvis tekster/content marketing).
Fint nok at du bliver fundet i søgemaskinerne – men får man så den rette information, når man lander på dit website?
Er det de rigtige produkter, der vises? Er det nemt at finde rundt på siden? Hvis du har en webshop, kan man så købe dine produkter med et par enkelte klik?
Brugeroplevelsen, hastigheden på din side og ikke mindst; relevansen af landingssiden (den side folk kommer ind på), skal være helt i top.
Vi har ikke meget tålmodighed i dag. Det skal gå stærkt, og det skal virke. Derfor skal brugeroplevelsen, hastigheden og ikke mindst relevansen af den side man er klikket ind på, være helt i top.
Din virksomhed har helt sikkert en god historie. Måske indsamler I penge til et godt formål. Måske tager virksomheden en dag om året, hvor der bruges tid på at samle skrald i skove, på strande el. lignende. Måske er det noget helt andet, der vil falde i god smag hos din målgruppe. Folk handler ofte med deres følelser. Så har din virksomhed en hjertevarm profil eller måske en profil der målrettes bæredygtighed, er det helt sikkert noget, dine kunder gerne vil vide.
Det giver samtidig brandværdi, og det kan man aldrig få nok af.
Der er ingen vej udenom. Vi bruger mere og mere tid på mobilsøgninger. Ikke mindst er der flere og flere, der handler via mobilen.
Er din hjemmeside eller webshop ikke mobilvenlig, så bliver du både straffet af potentielle kunder OG Google.
Del det på de sociale medier
Hvis du ikke lige har tid og ressourcer til at lave det hele selv, så tag fat på mig.
Send mig en mail.
Vi tales ved
/LM
© Copyright LM Marketing 2023
Website lavet med ❤ af LM Marketing