Content marketing handler om at skabe relevant og attraktivt indhold, der får potentielle kunder til at konvertere. Altså får dem til at købe dine produkter.
Kernen i content marketing er, at du skaber en relation til din målgruppe via indholdet.
Skab opmærksomhed
Engager nuværende og potentielle kunder
Lok flere til at klikke ind på din hjemmeside eller webshop
Lad folk huske dit brand, så de konverterer til kunder
Budskabet i content marketing er mere diskret end annoncernes direkte facon. Ofte fanger du kunderne tidligere i købsprocessen. Hvis du vil skabe et tillidsfuldt forhold til kunder og potentielle kunder, så er ordene ‘Køb’ og ‘Tilbud’ knap så optimale.
Ved i stedet at levere indhold, der både informerer og uddanner en potentiel kunde om et emne eller produkt, er du faktisk med til at forme deres købsadfærd. Det er en optimal markedsføringsform, hvis du både vil brande din virksomhed og samtidig generere leads – der fører til salg.
Du er el-installatør, og vil gerne sælge montage af solceller – du kan gøre sådan her:
Det er ikke kun på din hjemmeside, at du kan skabe god content marketing. Det er såmænd på enhver platform og i ethvert medie. Alt lige fra avisannoncer til opslag på de sociale medier med eksempelvis videoer, giver dig gode muligheder for at levere lækkert og relevant indhold.
Det er alfa og omega, at det indhold en potentiel kunde læser om (eller ser), er velformuleret og indeholder relevante informationer. Giv dem det de søger, og giv dem lyst til at komme tilbage.
Har du styr på det, så er du rigtig langt.
Men hvordan får man så potentielle kunder til at finde dine super skarpe tekster og alt det andet lækre indhold?
Først og fremmest kan du markedsføre det på dine egne medier. Alt efter indholdets type og målgruppe, vil det eksempelvis passe til forskellige sociale medier. Så skal du bare huske på at lade indholdets værdi skinne igennem. På den måde fanger du din målgruppe, og dit gode content kommer til sin ret.
Når vi så taler om din hjemmeside, bliver du nødt til at sikre dig, at alt det indhold du laver, er skabt med øje for de rette søgeord og søgefraser. Så inden du giver dig i kast med at klimpre i tastaturet, så er det bedst at lave en søgeordsanalyse. Herudfra finder du frem til hvilke søgeord og søgefraser, der kan give dit website trafik fra søgemaskinerne. Det er også det, vi kalder søgemaskineoptimering.
Det er MEGET vigtigt, at du arbejder ud fra en strategi, hvor også målsætningen og ikke mindst målgruppen er skarpt defineret. Ellers risikerer du at ramme helt ved siden af.
Ingen virksomheder er ens, så jeg kan desværre ikke på forhånd give dig opskriften på succes for netop din virksomhed. Det kan jeg til gengæld, hvis vi tager en snak. Så kan du fortælle mig om dine produkter, din målgruppe og din målsætning. Og SÅ kan vi sætte i gang.
© Copyright LM Marketing 2023
Website lavet med ❤ af LM Marketing