Content marketing - tekster og indhold til hjemmeside

Content marketing

– tekst og indhold der rammer din målgruppe

Content marketing handler om at skabe relevant og attraktivt indhold, der får potentielle kunder til at konvertere. Altså får dem til at købe dine produkter.

Kernen i content marketing er, at du skaber en relation til din målgruppe via indholdet.

Fordele med content marketing

Branding

Skab opmærksomhed

Engagement

Engager nuværende og potentielle kunder

Trafik / Besøgende

Lok flere til at klikke ind på din hjemmeside eller webshop

Leads

Lad folk huske dit brand, så de konverterer til kunder

Pull Marketing Strategi

Pull marketing

Budskabet i content marketing er mere diskret end annoncernes direkte facon. Ofte fanger du kunderne tidligere i købsprocessen. Hvis du vil skabe et tillidsfuldt forhold til kunder og potentielle kunder, så er ordene ‘Køb’ og ‘Tilbud’ knap så optimale.

Ved i stedet at levere indhold, der både informerer og uddanner en potentiel kunde om et emne eller produkt, er du faktisk med til at forme deres købsadfærd. Det er en optimal markedsføringsform, hvis du både vil brande din virksomhed og samtidig generere leads – der fører til salg.

Tekster til ny hjemmeside og webshop med SEO

Eksempel på god content marketing

Du er el-installatør, og vil gerne sælge montage af solceller – du kan gøre sådan her:

HUSK:

Det er ikke kun på din hjemmeside, at du kan skabe god content marketing. Det er såmænd på enhver platform og i ethvert medie. Alt lige fra avisannoncer til opslag på de sociale medier med eksempelvis videoer, giver dig gode muligheder for at levere lækkert og relevant indhold.

Tekstforfatning med søgemaskineoptimering

Content + SEO

Letlæselige og søgeoptimerede tekster øger trafik og salg

Det er alfa og omega, at det indhold en potentiel kunde læser om (eller ser), er velformuleret og indeholder relevante informationer. Giv dem det de søger, og giv dem lyst til at komme tilbage.

Har du styr på det, så er du rigtig langt.

Hvordan finder potentielle kunder frem til mit gode indhold?

Men hvordan får man så potentielle kunder til at finde dine super skarpe tekster og alt det andet lækre indhold?

Først og fremmest kan du markedsføre det på dine egne medier. Alt efter indholdets type og målgruppe, vil det eksempelvis passe til forskellige sociale medier. Så skal du bare huske på at lade indholdets værdi skinne igennem. På den måde fanger du din målgruppe, og dit gode content kommer til sin ret.

Når vi så taler om din hjemmeside, bliver du nødt til at sikre dig, at alt det indhold du laver, er skabt med øje for de rette søgeord og søgefraser. Så inden du giver dig i kast med at klimpre i tastaturet, så er det bedst at lave en søgeordsanalyse. Herudfra finder du frem til hvilke søgeord og søgefraser, der kan give dit website trafik fra søgemaskinerne. Det er også det, vi kalder søgemaskineoptimering.

Content Marketing er kommet for at blive

Definer din målsætning og lær din målgruppe at kende

Det er MEGET vigtigt, at du arbejder ud fra en strategi, hvor også målsætningen og ikke mindst målgruppen er skarpt defineret. Ellers risikerer du at ramme helt ved siden af.

Giv lyd Hvis du skal bruge lidt hjælp

Ingen virksomheder er ens, så jeg kan desværre ikke på forhånd give dig opskriften på succes for netop din virksomhed. Det kan jeg til gengæld, hvis vi tager en snak. Så kan du fortælle mig om dine produkter, din målgruppe og din målsætning. Og SÅ kan vi sætte i gang.