AdWords - Google Ads - online annoncer og kampagner

AdWords online annoncering (det der nu hedder Google Ads), bliver brugt af de, der ønsker at få ekstra besøgende til hjemmesiden eller webshoppen. Du ser AdWords-annoncer mange steder. Afhængigt af hver enkelt annoncørs ønsker, så kan du annoncere på Googles søgemaskine, som helt sikkert er det mest brugte. Men du kan faktisk også annoncere alle mulige andre steder. Så længe det er online. 

DU bestemmer budgettet

Du betaler for de klik (eller visninger) dine AdWordsannoncer genererer, og her betaler du direkte til Google. Du fastsætter selvfølgelig et dagligt el. månedligt budget, så du ved hvor mange penge, du skal sætte af til det. Det der for mange gør online annoncering ekstra dyrt, er at de fleste skal bruge et webbureau eller et AdWords bureau til at administrere alle kampagnerne. For ja, det er lidt småkomplekst, at sætte sig ind i AdWords-verdenen, hvis man ikke kender til det.

Du kan bruge AdWords /Google Ads på mange måder og til mange formål:

Nå flere kunder

Få flere kunder til at købe dine produkter eller serviceydelser.

Webbureau med AdWords certificering

Branding

Øg kendskabet til dit brand og din virksomhed med visninger (eksponeringer).

Download af app

Har du en app, kan du få flere til at downloade den.

Sign up til nyhedsbreve

Få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev - eller få flere til at tilmelde sig et event.

Lead-generering

Opnå øget kontakt til potentielle nye kunder og leads gennem email eller telefonopkald.

Ram kunderne

Ram kunderne når de søger - eller når de bevæger sig online inden for dit (og dermed deres) emne.

Pris for administration og Optimering

Via adWords Bureau

  • Prisen for administration af dine kampagner vil komme helt an på, hvor mange søgeord og kampagner der skal overvåges og optimeres.
  • Har du ikke en AdWordskonto/ -kampagner i forvejen, så indebærer det lidt forarbejde med opsætningen. Også lige efter opstart, kræver det lidt tid med at overvåge og optimere.
  • Hvis du skal have en helt ny AdWords-kampagne eller flere sat op, så vil det koste dig et engangsbeløb til opstart.
  • Prisen aftaler vi, efter vi har fundet frem til det antal produkter og ydelser, som du gerne vil have annoncer på. Herunder antallet af søgeord og -fraser.
  • Det afhænger naturligvis også af dit budget. Derfor ser vi bl.a. på, hvordan du får den mest optimale ROI – return on investment.
Månedlig aftale – ingen binding!

En månedlig aftale for optimering og vedligehold er ikke mere end det. Du betaler månedsvist, og kan opsige aftalen ved hver enkelt måneds udløb. Der er ingen binding. Du skal mærke værdien af min indsats (på din bundlinje). Så hvis du ikke føler, at samarbejdet skaber værdi, så kan du opsige det. Men.. det er jeg, ud fra min erfaring, overbevist om at du vil.

Prisen per måned vil igen være helt afhængig af dine annoncebehov. Det tager ikke så lang tid at administrere 10 annoncer, som det gør at administrere 100.

Certificeret af google

Er jeg kvalificeret og kompetent? Ja. Google har anerkendt, at jeg er certificeret AdWords-ekspert. Det betyder helt konkret, at jeg har gennemgået og bestået flere prøver, der vurderer min ekspertise inden for AdWords-administration og -optimering. For at bibeholde en certificering, skal man gentage disse prøver hvert år.

Her får du altså kvalificeret (og certificeret) hjælp til at skabe vækst for dig og din virksomhed via Google AdWords

Eksempler på administration af AdWords

Se eksempler på hvordan jeg kan løfte dine annoncer. Og ikke mindst; hvordan du selv kan tjekke op på dit AdWords bureau. For laver de egentlig noget!??

Annoncetyper med

Søg / Search

De 'normale' tekstannoncer i søgeresultaterne på Google

Display

Displayannoncer kan vises på mange forskellige websites - typisk bannerannoncer

Remarketing

Remarketing. En annonce vises til (følger) folk, der tidligere har besøgt dit website

Shopping

Shoppingannoncer (øverst på Google). Her findes billeder og priser på produkter fra webshops

Video

Videoannoncer i YouTubevideoer - før og under andre videoer

AdWords - seo - content

hvordan og hvorfor hænger de 3 sammen?

Relevant indhold er key

Det er bestemt ikke nogen hemmelighed, at AdWords-succes kræver optimerede og relevante landingssider til hver eneste online annonce. 

Google lever af at levere relevante søgeresultater, når en person søger efter noget. Fører en AdWordsannonce folk hen til en side med indhold, som ikke er relevant, for præcist det de har søgt efter, så klikker de MEGET hurtigt ud igen. Her er det bl.a. optimering af dine søgeord, annoncetekster og søgefraser, der er ekstremt vigtige. Det gælder både i AdWords og på dit website.

hvorfor?

Er indholdet ikke relevant, så vil dine annoncer få en højere klikpris og lavere rangering, og så vil de på et eller andet tidspunkt slet ikke blive vist på de første sider mere.

Med optimerede annoncekampagner OG søgemaskineoptimering på dit website, kan du faktisk vinde over dine konkurrenter – selv hvis de har et meget større annonceringsbudget end du. Det hele afhænger af det samlede kvalitetsresultat. Det kan jeg også hjælpe dig med at optimere

er du helt færdig?

Du magter nok ikke at læse mere om funktioner og parametre, så jeg vil i stedet bare opfordre dig til at tage kontakt til mig.

Kontakt

Det er helt uforpligtende at få et tilbud på en optimeringsaftale (uden binding), eller at få et tilbud på opsætning af en Google Ads/ AdWordskonto og kampagner. Jeg vil gøre mit ypperste for, at du rent faktisk også forstår, hvad dine muligheder er.  

Jeg glæder mig til at høre fra dig – send mig en mail.

/LM

P.S. Selvom mit online markedsførings- og AdWords bureau ligger i Holstebro, så har jeg AdWordskunder i hele landet. 

Hvis du foretrækker at mødes ansigt til ansigt for at tage en snak – så finder vi helt sikkert ud af det.