Hjælp til AdWords - lige her

Laver dit AdWords bureau eller webbureau, det de skal på dine AdWordskampagner? Er du i tvivl?

Det kan jeg godt forstå!

Det er en rigtig god idé, at tjekke op på dit AdWords-bureau. Det er nemlig ikke sikkert, at de rent faktisk laver noget.
Mere nedenfor

AdWords

AdWords-bureauer kan tage dig ved næsen

Nu hvor jeg er startet op med online markedsføring igen, har jeg endnu engang erfaret, at flere AdWordsbureauer springer over, hvor gærdet er lavest. 
 
Jeg har eksempelvis overtaget en AdWordskonto, hvor der ikke havde været aktivitet i ændringsloggen i knap 1 år!
Altså: bureauet havde ikke lavet en eneste ændring eller forsøg på optimering i 1 år. 
Det på trods af, at virksomheden betalte en månedlig pris for AdWords-administration og optimering.
DET holder bare ikke.
 
Lige en note til dig; i 2018 skiftede Google AdWords navn til Google Ads -. bare så du ikke bliver alt for forvirret.

Tjek op på dit Adwords bureau

Vil du selv tjekke op på, om dit AdWords-bureau egentlig laver noget? (Det kræver ikke en IQ på over 150 eller et udvidet kursus i AdWords- så bare rolig 😉 ) Log ind på din AdWordskonto her (link) – og gør sådan her:

AdWords bureau - hjælp til AdWords

Bruger du det 'gamle' AdWords, så er det sådan her:

1. Log ind på din AdWordskonto.
2. Klik på fanen 'Værktøjer' i øverste menu.
3. Vælg 'Ændringshistorik' fra drop down menuen.

AdWords bureau - hjælp til AdWords

Bruger du det 'nye' AdWords, så er det sådan her:

1. Log ind på din AdWordskonto.
2. Fra siden 'Oversigt', scroll ned i menuen til venstre og klik på den næstnederste fane 'Ændringshistorik'.

På siden ‘Ændringshistorik’ kan du se præcist, både hvad der er blevet ændret, hvornår og af hvem. 
Hvis du vil se en tilpasset version – eksempelvis ændringer lavet i de sidste 3 måneder – så kan du gøre dette (næsten) øverst i højre side. Her står der sikkert ‘Sidste 7 dage (dato)’ – klik på dette, og du kan selv vælge eller definere et andet datointerval. Er der ikke foretaget ændringer på din AdWordskonto, og betaler du et månedligt beløb for optimering – så er du blevet snydt. 

Har dit adwords bureau lavet de rigtige ændringer?

Fælden

Har dit bureau lavet ændringer - så er det selvfølgelig fint nok.  Men.. er det de rigtige og mest optimale ændringer?

Adwords specialist holstebro

Et andet eksempel på dårlig AdWords-administration

En anden konto jeg har overtaget viste, at min kundes tidligere webbureau havde lavet ændringer hver måned. Men.. efter at have undersøgt AdWordskampagnerne, var det tydeligt, at det der var lavet, ikke var nok - overhovedet. Hvordan? I min kundes kontrakt med bureauet stod der, at aftalen lød på udskiftning af dårligst præsterende annonce i hver annoncegruppe og justering af klikpris. Ikke mere. De havde ikke overvåget de søgetermer, der gav klik, og de havde heller ikke overvåget kvalitetsresultatet. Sidstnævnte førte bl.a. til dyre klikpriser, fordi kunden ikke blev gjort opmærksom på bl.a. problemer med landingssiderne.  Noget helt andet var, at kunden brugte ca. 2000 kr. månedligt på irrelevante klik.

Hvad er et irrelevant klik i adwords?

Forestil dig, at du sælger professionel fliserensning som serviceydelse. Det er dig og dine ansatte, der udfører selve fliserensningen. Du kører AdWordsannoncer på din serviceydelse. Og undrer dig over, at mange klikker på dine annoncer – men ingen henvender sig.

Men, så kontakter du LM Marketing, som meget hurtigt konstaterer, at du betaler for masser af klik på dine annoncer, der ikke har relevans, for det du sælger. Du betaler eksempelvis, når folk derude søger efter ‘leje af fliserenser’, ‘fliserens jem og fix’, ‘restlager fliser’ og mange andre komplet irrelevante søgninger på Google. Avs…

Hjælp til adwords

Negative søgeord

Det er her vi bruger de 'negative søgeord'. De negative søgeord er en stopklods. De sikrer, at dine annoncer ikke vises ved irrelevante søgninger. 

Det kan jeg skrive en hel stil om, men jeg holder her.

Hjælp til AdWords?

Så vær ikke bleg for at tage fat på mig.

Jeg er certificeret i AdWords / Google Ads, og vil ganske gratis lave en gennemgang af din(e) nuværende AdWordskampagne(r). Og ikke mindst; oprette en ny, hvis du ikke har en endnu.

Send mig en email.